Tarup-Davinde Ridt 2025
I weekenden lørdag d. 31.maj og søndag d. 1. juni 2025
I Tarup-Davinde Grusgrave v. Odense SØ
MAX 35 ekvipager lørdag og 35 ekvipager søndag.
Sidste mulighed for tilmelding er søndag den 25. maj kl. 21:00.
Dette tidspunkt er også sidste mulighed for evt. framelding, hvis man ønsker sine penge retur.
Lørdag | |||
---|---|---|---|
KLASSE 1 | 20 + 8 + 8 km | 250 kr. | Enkeltstart. Overhold starttider i program |
KLASSE 2 | 20 + 13 km | 250 kr. | Enkeltstart. Overhold starttider i program |
KLASSE 3 | 13 + 13 km | 250 kr. | Enkeltstart. Overhold starttider i program |
KLASSE 4 | 13 + 8 km | 250kr. | Enkeltstart. Overhold starttider i program |
Søndag | |||
KLASSE 5 | 13 + 8 km | 250 kr. | Enkeltstart. Overhold starttider i program |
KLASSE 6 | 8 + 8 km | 250 kr. | Enkeltstart. Overhold starttider i program |
KLASSE 7 | 20 km | 200 kr | Enkeltstart. Overhold starttider i program |
KLASSE 8 | 13 km | 200 kr | KONKURRENCE-TESTKLASSE IDEALTID m. mellemtider, 9 km/t. Enkeltstart. Se særlig info nedenfor. Overhold starttider i program |
KLASSE 9 | 8 km | 200 kr | Enkeltstart. Overhold starttider i program |
Startprisen er incl. toast, vand, sodavand, kaffe eller kakao.
Ønsker du også denne “buffet” til din hjælper, så tilvælg det i tilmeldingen, det koster 40 kr. ekstra.
STÆVNEPLADS Phønix-P Udlodgyden 52, Davinde, 5220 Odense SØ
Nyt og spændende tiltag!!
Klasse 8 er en testklasse, hvor vi vil afprøve en ny form for idealtid, så I ryttere kan få en smule at konkurrere om.
Hvis testen af vores system fungerer, vil der være placeringer i klassen, men hvis systemet viser sig ikke at fungere, vil resultaterne i klassen blive registreret som Clear Round.
Idealtiden i denne testklasse er 9 km/t.
På ruten vil der blive taget 2 mellemtider, udover mål-tiden.
Punkterne på ruten, hvor mellemtiderne bliver taget, vil blive offentliggjort i programmet samt til infomødet.
Vinderen vil være den rytter der rammer tættest på idealtiden, for HVER af de 3 tider der tages på ruten.
Det er IKKE tilladt at stoppe eller lave volter på ruten, med henblik på at tilpasse ridetiden.
RETNINGSLINIER:
-Meld til start: Alle rytterne stoppes ved indkørsel til parkering, her får man anvist P-plads og man vil udleveret et hestekontrolkort.
-Inden start samles alle rytterne i hver klasse til et informationsmøde, hvor vi fortæller om ruterne og andre vigtige info. Der vil være sat tid af til spørgsmål.
Tidspunkt for DIT infomøde vil fremgå af programmet som du kan finde her på vores hjemmeside, ugen inden ridtet
-Indledende hestekontrol: Efter infomødet tilses alle heste af en hestesagkyndig. Hesten fremvises kun med trense.
De får målt puls og de mønstres i trav eller tølt hvorefter hesten godkendes til turen.
-Start: Man rider ud på sit starttidspunkt enten alene eller i en gruppe efter eget ønske. Dette skal meddeles ved tilmelding. Starttidspunkt for hver ekvipage vil stå i programmet. Der vil være startpersonale til at hjælpe dig afsted. OVERHOLD dit starttidspunkt.
-Mål: Der vil være målpersonale til at tage imod dig og hjælpe dig videre. Ridetiden stopper når man rider over målstregen.
-Køling: I køleområdet tager du udstyr af hesten, afkøler hesten og gør den klar til hestekontrol. HUSK selv en spand til din hest.
-Afsluttende hestekontrol: Rytteren melder til hestekontrol inden for 20 minutter efter mål. (bruger man længere tid, gør det ikke at man udgår)
Hestesagkyndig tjekker puls, mærker på hesten og derefter fremvises hesten endnu engang i trav eller tølt.
Hestens puls er ikke afgørende i vores distance-event.
-Præmieoverrækkelse: Uden hest, foran sekretariatet, når alle klassens ryttere er i mål og alle tider er registreret.
Alle vil få udleveret en roset og et diplom.
-Tilmelding lukkes ved 35 ekvipager pr dag, også selv om det er før tilmeldingsfristen. Sidste rettidige tilmelding er søndag den 25. maj kl 18:00.
Ridtet er åbent for ryttere fra hele Danmark. Både nybegyndere og erfarne distanceryttere er velkomne. Alle heste SKAL have gyldig vaccination. Al ridning er på eget ansvar. Arrangøren hæfter ikke for sygdom, uheld eller tyveri i forbindelse med event.
-Startliste kan findes i programmet her på vores hjemmeside ugen inden ridtet samt på RaceResult.
-Der serveres toast, vand, sodavand, kaffe eller varm kakao i køkkenet, man kommer bare derind når man er sulten eller tørstig.
-På facebooksiden kommer der løbende opdateringer om event, sponsorere og her kan vi ligeledes besvare dine spørgsmål.
-Ved tilmelding til stævnet gives der samtykke til at resultatet registreres og offentliggøres. Man kan til enhver tid anmode om indsigt i de oplysninger ridtet har om den enkelte samt kræve urigtige oplysninger korrigeret. Desuden gives der samtykke til fotografering i forbindelse med event og til at fotografierne benyttes. Ved henvendelse til lotte12@live kan billederne blive slettet.
-Alle optjener point til Distanceridning Danmark CUP 2025.
-Man kan ikke udgå, alle gennemfører. Se særlige regler for konkurrenceklasserne 3 og 8
Høj puls, fremvisning i tølt eller overskridelse af gængse tider registreres ikke som diskvalifikation. Vi har fokus på læring og en god oplevelse.